၂၀၁၁
ခုႏွစ္အတြက္ ေရြးခ်ယ္ေပးအပ္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီဆုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္
၍ အကယ္ဒမီပဲြက်င္းပအၿပီးတြင္ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္
တြင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရိွသည္ဟု သိရိွရသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ ထူးခြၽန္ဆုရွစ္ဆုျဖင့္ ဆုအမ်ားဆံုးရယူသြားခဲ့ေသာ “ထာ၀ရ အလင္းတန္းမ်ား” ဇာတ္ကားသည္ တ႐ုတ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား “The Road Home” ၏ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးႏွင့္ ဆင္တူေနသည္ဟူေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္၊ အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု ရရိွသြားခဲ့သူမွာ ပရိသတ္သိရိွမႈ နည္းပါးေနေသးသည့္ မ်က္ႏွာသစ္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္ဟူေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္၊
အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု ရရိွသူ၏ ေက်းဇူးတင္စကားအေပၚ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားမွာ အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြ ခ်ီးျမႇင့္ၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ပရိသတ္မ်ားၾကားႏွင့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပ်ံ႕လြင့္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြကို ေစာင့္ၾကည့္အားေပးသူ ပရိသတ္တစ္ဦးက “ဒီႏွစ္ရသြားတဲ့ဆုေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဆုေတြအမ်ားႀကီး ရသြားတဲ့ကားကလည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဟိုအရင္ကတည္းကရိွေနခဲ့ဖူးတဲ့ ဇာတ္လမ္းပံုစံပါပဲ။
ဆရာက အနစ္နာခံတဲ့ ဇာတ္လမ္းပံုစံမ်ဳိးဆိုတာ ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္ ဇာတ္ကားကတည္းက ႐ိုက္လာလိုက္တာ အခုခ်ိန္ထိကို ထပ္တလဲလဲၾကည့္ၿပီးေနတဲ့ ပံုစံပါပဲ။ ပိုဆိုးတာက အဲဒီကားရဲ႕ ေက်ာ႐ိုးက တ႐ုတ္နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားနဲ႔ တူေနတယ္ဆိုတာေၾကာင့္ ပိုၿပီးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီပဲြက အားလံုးက ေသခ်ာေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္ အကဲျဖတ္ေစတယ္တို႔ အႏုပညာရွင္ေတြထဲမွာ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္ေတြ ပါတယ္တို႔ဆိုတာေတြေၾကာင့္ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားရသလို ရန္ကုန္မွာ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္ျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ ပရိသတ္ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ တကယ္ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ဆုေတြ တစ္ထပ္တည္းက်မယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ပါတယ္။
အခုေတာ့ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုရတဲ့သူဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ၾကားေတာင္မၾကားဖူးပါဘူး။ ပထမဆံုးဇာတ္ကားနဲ႔ အကယ္ဒမီရတယ္ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာလည္း ရိွခဲ့ဖူးတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆုေၾကညာအၿပီး ဆုရတဲ့ျပကြက္ေတြ ျပသစဥ္ၾကည့္ျဖစ္တာကေတာ့ တအားထူးျခားတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈေတြ မေတြ႕ရပါဘူး။
ဒီႏွစ္ေပးတဲ့ဆုေတြအေပၚ အဲဒီလိုဘ၀င္မက်မႈ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားခဲ့တာပါ။ အမ်ားစုလည္း အဲဒီလိုပဲခံစားရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကိုေမာ့စ္ရတာကိုေတာ့ ၀မ္းသာၾကပါတယ္” ဟု အကယ္ဒမီဆုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ရာတြင္ အကယ္ဒမီဆုရွစ္ဆု ရရိွသြားခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကား၏ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးႏွင့္ ဆင္တူေနမႈအေပၚ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ အကယ္ဒမီ စိစစ္အကဲျဖတ္မႈ စည္းမ်ဥ္းတြင္
ယင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားအေပၚ မွီျငမ္း႐ိုက္ကူးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ထားမႈမ်ား ရိွမရိွအား အကယ္ဒမီေနာက္ဆံုးအဆင့္ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ “အကယ္ဒမီစည္းမ်ဥ္းမွာေတာ့ တိုက္႐ိုက္ကူးၿပီး ျပန္႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေပးပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးဆင္တာမ်ဳိးကိုေတာ့ အစဥ္အလာတစ္ေလွ်ာက္ ေပးခဲ့တဲ့ထံုးစံ ရိွပါတယ္။
အခုလည္းဒီကားက တ႐ုတ္ဇာတ္ကားနဲ႔ နည္းနည္းဆင္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆုရရိွသြားတဲ့ သူေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ သိပ္အမ်ားႀကီးမေျပာခ်င္ပါဘူး” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ယခုႏွစ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပဲြတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရိွ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးတို႔ ပူးတဲြက်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းအတြက္ အကယ္ဒမီဆုခ်ီးျမႇင့္ပဲြအၿပီးတြင္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္၌ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးႏွင့္ပတ္သက္၍ လည္းေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
“ပထမဆံုးေျပာခ်င္တာက အမ်ားစုထင္ေနၾကသလို အခုႏွစ္အကယ္ဒမီေပးပဲြက ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက ေရြးခ်ယ္ေပးအပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနကပဲ စီစဥ္ေပးအပ္ခဲ့တာပါ။
႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔က ဆပ္ေကာ္မတီေတြမွာ ေလ့လာသူအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တာပါ။ အကဲျဖတ္အဆင့္ဆင့္မွာ အႏုပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တယ္ဆိုတာကလည္း ရာႏႈန္းျပည့္ပါ၀င္ခြင့္ရတာ မဟုတ္ဘဲ အတိုင္းအတာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခဲ့တာပါ။
အခုဆုရသြားတဲ့ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ားဇာတ္ကားက တ႐ုတ္ဇာတ္ကားနဲ႔ဆင္ေနတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚေနတယ္။ အဲဒီတ႐ုတ္ဇာတ္ကားကို ကြၽန္ေတာ္မၾကည့္ဖူးပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက မွီျငမ္းထားတဲ့ဇာတ္ကားေတြကို အကယ္ဒမီေပးတဲ့အစဥ္အလာကလည္း ရိွခဲ့ၿပီးသားပါ။ ဒီအေပၚမွာ ေ၀ဖန္ခ်က္မေပးလိုပါဘူး။
အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ေလး ဆုရသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ပထမဆံုးတစ္ကားနဲ႔တင္ အကယ္ဒမီရခဲ့ဖူးတာ မ်ားစြာရိွပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔ကေတာ့ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕မွာ ပါ၀င္ခြင့္ရတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကို သူတို႔အကဲျဖတ္ခဲ့တာနဲ႔ ဆုရသြားတဲ့ရလဒ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ကုိက္ညီမႈရိွလဲဆိုတာ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ ရိွပါတယ္။
၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုက္ညီမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံရမွာပါပဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ိုင္းက ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။
“ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ား” ဇာတ္ကားအား ႐ိုက္ကူးသူဒါ႐ိုက္တာ ထြန္းေအာင္ေဇာ္အား ေမးျမန္းခဲ့ရာ “ဒီဇာတ္ကားက ႐ုပ္ျပမိုးႀကိဳးရဲ႕ဇာတ္လမ္းကို ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။
႐ုပ္ျပမိုးႀကိဳးက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ကတည္းက ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းပါ။ အဲဒီတုန္းက ဒီတ႐ုတ္ဇာတ္ကား မထြက္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။
အခုကြၽန္ေတာ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ဖန္တီးရာမွာေတာ့ တ႐ုတ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာပါတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေလးက ေက်းေတာသူကို ကလစ္လက္ေဆာင္ေပးတဲ့အခန္းေလးကိုေတာ့ သေဘာက်တာနဲ႔ ယူသံုးထားပါတယ္။ က်န္တဲ့ဇာတ္ေက်ာ႐ိုးကေတာ့ မတူပါဘူး။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာတ္ကားတစ္ကားဖန္တီးတဲ့အပိုင္းမွာ ဒါ႐ိုက္တာကပဲ စလယ္ဆံုးဖန္တီးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္မွာပဲ တာ၀န္ရိွပါတယ္” ဟု ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
Eleven Media Group
၍ အကယ္ဒမီပဲြက်င္းပအၿပီးတြင္ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္
တြင္ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရိွသည္ဟု သိရိွရသည္။
ယခုႏွစ္တြင္ ထူးခြၽန္ဆုရွစ္ဆုျဖင့္ ဆုအမ်ားဆံုးရယူသြားခဲ့ေသာ “ထာ၀ရ အလင္းတန္းမ်ား” ဇာတ္ကားသည္ တ႐ုတ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား “The Road Home” ၏ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးႏွင့္ ဆင္တူေနသည္ဟူေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္၊ အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု ရရိွသြားခဲ့သူမွာ ပရိသတ္သိရိွမႈ နည္းပါးေနေသးသည့္ မ်က္ႏွာသစ္သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္ဟူေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္၊
အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု ရရိွသူ၏ ေက်းဇူးတင္စကားအေပၚ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားမွာ အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြ ခ်ီးျမႇင့္ၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ပရိသတ္မ်ားၾကားႏွင့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္တြင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ပ်ံ႕လြင့္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြကို ေစာင့္ၾကည့္အားေပးသူ ပရိသတ္တစ္ဦးက “ဒီႏွစ္ရသြားတဲ့ဆုေတြကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဆုေတြအမ်ားႀကီး ရသြားတဲ့ကားကလည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဟိုအရင္ကတည္းကရိွေနခဲ့ဖူးတဲ့ ဇာတ္လမ္းပံုစံပါပဲ။
ဆရာက အနစ္နာခံတဲ့ ဇာတ္လမ္းပံုစံမ်ဳိးဆိုတာ ဘယ္သူၿပိဳင္လို႔လွပါေတာ့ႏိုင္ ဇာတ္ကားကတည္းက ႐ိုက္လာလိုက္တာ အခုခ်ိန္ထိကို ထပ္တလဲလဲၾကည့္ၿပီးေနတဲ့ ပံုစံပါပဲ။ ပိုဆိုးတာက အဲဒီကားရဲ႕ ေက်ာ႐ိုးက တ႐ုတ္နာမည္ႀကီး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားနဲ႔ တူေနတယ္ဆိုတာေၾကာင့္ ပိုၿပီးစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီပဲြက အားလံုးက ေသခ်ာေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္ အကဲျဖတ္ေစတယ္တို႔ အႏုပညာရွင္ေတြထဲမွာ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္ေတြ ပါတယ္တို႔ဆိုတာေတြေၾကာင့္ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားရသလို ရန္ကုန္မွာ ျပန္လည္က်င္းပခြင့္ျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ ပရိသတ္ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ တကယ္ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ဆုေတြ တစ္ထပ္တည္းက်မယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ပါတယ္။
အခုေတာ့ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆုရတဲ့သူဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ၾကားေတာင္မၾကားဖူးပါဘူး။ ပထမဆံုးဇာတ္ကားနဲ႔ အကယ္ဒမီရတယ္ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာလည္း ရိွခဲ့ဖူးတယ္ဆိုေပမယ့္ ဆုေၾကညာအၿပီး ဆုရတဲ့ျပကြက္ေတြ ျပသစဥ္ၾကည့္ျဖစ္တာကေတာ့ တအားထူးျခားတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈေတြ မေတြ႕ရပါဘူး။
ဒီႏွစ္ေပးတဲ့ဆုေတြအေပၚ အဲဒီလိုဘ၀င္မက်မႈ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားခဲ့တာပါ။ အမ်ားစုလည္း အဲဒီလိုပဲခံစားရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကိုေမာ့စ္ရတာကိုေတာ့ ၀မ္းသာၾကပါတယ္” ဟု အကယ္ဒမီဆုမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ခဲ့ပါသည္။
႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔က ဆပ္ေကာ္မတီေတြမွာ ေလ့လာသူအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တာပါ။ အကဲျဖတ္အဆင့္ဆင့္မွာ အႏုပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္ခြင္ရခဲ့တယ္ဆိုတာကလည္း ရာႏႈန္းျပည့္ပါ၀င္ခြင့္ရတာမဟုတ္ဘဲ အတိုင္းအတာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခဲ့တာပါ။ အခုဆုရသြားတဲ့ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ား ဇာတ္ကားက တ႐ုတ္ဇာတ္ကားနဲ႔ ဆင္ေနတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚေနတယ္။ အဲဒီတ႐ုတ္ဇာတ္ကားကို ကြၽန္ေတာ္မၾကည့္ဖူးပါဘူး . . . |
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ရာတြင္ အကယ္ဒမီဆုရွစ္ဆု ရရိွသြားခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကား၏ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးႏွင့္ ဆင္တူေနမႈအေပၚ ေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ အကယ္ဒမီ စိစစ္အကဲျဖတ္မႈ စည္းမ်ဥ္းတြင္
ယင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားအေပၚ မွီျငမ္း႐ိုက္ကူးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ထားမႈမ်ား ရိွမရိွအား အကယ္ဒမီေနာက္ဆံုးအဆင့္ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ “အကယ္ဒမီစည္းမ်ဥ္းမွာေတာ့ တိုက္႐ိုက္ကူးၿပီး ျပန္႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မေပးပါဘူး။ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးဆင္တာမ်ဳိးကိုေတာ့ အစဥ္အလာတစ္ေလွ်ာက္ ေပးခဲ့တဲ့ထံုးစံ ရိွပါတယ္။
အခုလည္းဒီကားက တ႐ုတ္ဇာတ္ကားနဲ႔ နည္းနည္းဆင္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆုရရိွသြားတဲ့ သူေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ သိပ္အမ်ားႀကီးမေျပာခ်င္ပါဘူး” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
ယခုႏွစ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပဲြတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရိွ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးတို႔ ပူးတဲြက်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းအတြက္ အကယ္ဒမီဆုခ်ီးျမႇင့္ပဲြအၿပီးတြင္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာမ်ားထက္၌ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးႏွင့္ပတ္သက္၍ လည္းေ၀ဖန္မႈမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
“ပထမဆံုးေျပာခ်င္တာက အမ်ားစုထင္ေနၾကသလို အခုႏွစ္အကယ္ဒမီေပးပဲြက ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက ေရြးခ်ယ္ေပးအပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနကပဲ စီစဥ္ေပးအပ္ခဲ့တာပါ။
႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔က ဆပ္ေကာ္မတီေတြမွာ ေလ့လာသူအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တာပါ။ အကဲျဖတ္အဆင့္ဆင့္မွာ အႏုပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္ခြင့္ရခဲ့တယ္ဆိုတာကလည္း ရာႏႈန္းျပည့္ပါ၀င္ခြင့္ရတာ မဟုတ္ဘဲ အတိုင္းအတာတစ္ခုအေနနဲ႔ပဲ ပါ၀င္ခဲ့တာပါ။
အခုဆုရသြားတဲ့ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ားဇာတ္ကားက တ႐ုတ္ဇာတ္ကားနဲ႔ဆင္ေနတယ္လို႔ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္ေပၚေနတယ္။ အဲဒီတ႐ုတ္ဇာတ္ကားကို ကြၽန္ေတာ္မၾကည့္ဖူးပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက မွီျငမ္းထားတဲ့ဇာတ္ကားေတြကို အကယ္ဒမီေပးတဲ့အစဥ္အလာကလည္း ရိွခဲ့ၿပီးသားပါ။ ဒီအေပၚမွာ ေ၀ဖန္ခ်က္မေပးလိုပါဘူး။
အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ေဆာင္သစ္ေလး ဆုရသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ပထမဆံုးတစ္ကားနဲ႔တင္ အကယ္ဒမီရခဲ့ဖူးတာ မ်ားစြာရိွပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးအေနနဲ႔ကေတာ့ အကဲျဖတ္အဖဲြ႕မွာ ပါ၀င္ခြင့္ရတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကို သူတို႔အကဲျဖတ္ခဲ့တာနဲ႔ ဆုရသြားတဲ့ရလဒ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ကုိက္ညီမႈရိွလဲဆိုတာ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖို႔ ရိွပါတယ္။
၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုက္ညီမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံရမွာပါပဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ိုင္းက ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။
“ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ား” ဇာတ္ကားအား ႐ိုက္ကူးသူဒါ႐ိုက္တာ ထြန္းေအာင္ေဇာ္အား ေမးျမန္းခဲ့ရာ “ဒီဇာတ္ကားက ႐ုပ္ျပမိုးႀကိဳးရဲ႕ဇာတ္လမ္းကို ႐ိုက္ကူးခဲ့တာပါ။
႐ုပ္ျပမိုးႀကိဳးက လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ကတည္းက ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းပါ။ အဲဒီတုန္းက ဒီတ႐ုတ္ဇာတ္ကား မထြက္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။
အခုကြၽန္ေတာ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ဖန္တီးရာမွာေတာ့ တ႐ုတ္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲမွာပါတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေလးက ေက်းေတာသူကို ကလစ္လက္ေဆာင္ေပးတဲ့အခန္းေလးကိုေတာ့ သေဘာက်တာနဲ႔ ယူသံုးထားပါတယ္။ က်န္တဲ့ဇာတ္ေက်ာ႐ိုးကေတာ့ မတူပါဘူး။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာတ္ကားတစ္ကားဖန္တီးတဲ့အပိုင္းမွာ ဒါ႐ိုက္တာကပဲ စလယ္ဆံုးဖန္တီးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္မွာပဲ တာ၀န္ရိွပါတယ္” ဟု ေျဖၾကားခဲ့ပါသည္။
Eleven Media Group
0 comments:
Post a Comment
သင့္ရဲ့ စကားတစ္ခြန္းသည္ ၊သင့္ရဲ့ ၊အရည္ခ်င္းေတြကုိ ေဖာ္ျပေနလိမ့္မည္၊ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိ
က္ခုိက္မႈႏွင့္ ရုိင္းစုိင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိမႈမပါသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ စိစစ္ၿပီးမွ မၾကာမွီ
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါမည္၊ ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင့္ ManAung Media Group